MakeOverJunkie

Födgeni

Kategori: Livet


 
 
Igår var vi iväg och gjorde tidsstudier och början på en VSM karta på ett livsmedelsföretag.
Väldigt intressant men tyvärr så hade jag så absurt ont i ryggen så jag orkade inte riktigt engagera mig vid skapandet av själva kartan. Men att mäta de olika produktionsstegen var kul och det var verkligen givande att se hur svårt det faktiskt är att mäta rätt. Höjdpunkten på dagen var helt klart maten vi fick. Sjukt god hemlagad köttfärssoppa. När jag får jobb hoppas jag att det företaget har lika god mat! 
 
På tal om mat så sitter jag nu och planerar en trerätters middag inför svärföräldrarnas besök imorgon. Till förrätt blir det helt klart Skagentoast, samma som jag bjöd farmor och farfar på sist, men vad det blir till varmrätt och efterrätt återstår att se.
 
Hmm... mycket mat i det här inlägget...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: