MakeOverJunkie

Nytt shampoo - Faith in nature

Kategori: Naturlig hudvård


Av olika anledningar bidde det bara en halvdag på LIA:n idag. Tråkigt men passade på att göra några ärenden som inte hunnits med istället. Ett av dessa var att kika in på hälsokostbutiken på Stortorget. Det var första gången jag var där och jag kommer definitivt gå tillbaka. Trevlig personal och mycket att välja på. Den här gången blev det en Aloe vera gel och ett shampoo från Faith of nature. Är inte helt hundra nöjd med INCI:n på någon av produkterna men de är betydligt bättre än vissa andra som jag kollat på. 

 
 
Det som stör mig lite med shampoot (hur fasen skriver man shampoo i bestämd form?) är att det innehåller ALS (Ammonium Laureth Sulfate). Trots efterforskningar lyckas lyckas jag inte luska ut om ALS är bättre eller sämre än SLS (Sodium Laureth Sulfate) så det får jag kika vidare på senare. Hursomhelst kan det inte vara värre än shampot jag använt innan (Pantene Pro-V) vilket innehåller både Sodium Lauryl Sulfate OCH Sodium Laureth Sulfate. Inte konstigt att mitt hår är helt förstört.
 
Jag får helt enkelt använda Faith in nature ett tag så får vi se om det gör någon skillnad eller inte, annars är det bara att leta vidare. Skulle vara bra om det fungerar eftersom priset var resonabelt (80kr/400ml) samt att det till stor del är organiskt, veganskt och dessutom inte testat på djur.
 
Det som stör mig med Aloe veran är självklart att det innehåller phenoxyethanol vilket jag skrivit om tidigare. Tyvärr verkar det finnas i alla Aloe vera som jag kan hitta så tills jag hittar ett bättre alternativ får denna duga. De andra ingredienserna har jag tyvärr inte hunnit sätta mig in i än men hoppas inte att det är något skit. 
 
 
Ojdå. Nu hinner jag inte sitta här längre, snart kommer A hem och sen är det årsmöte i bostadsrättsföreningen. 
 
Pöss!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: